13. „Lecsót a keceléből” hagyományőrző fesztivál
2015. augusztus 08.
T A R T A L O M J EG Y Z É K
1. Műsor tervezet 3. oldal
2. A terv célja 5. oldal
3. A biztonsági stratégia 5. oldal
4. A biztosítás szerkezete 5. oldal
5. A biztosításra vonatkozó jogszabályok 6. oldal
6. A felelős vezető feladatai 7. oldal
7. Ajánlott tevékenységi sor veszélyhelyzet esetére –
A felelős vezető részére 7. oldal
8. A rendezvény helyszínének leírása 8. oldal
9. A lehetséges kockázatok és leírásuk 9. oldal
10. A rendezvények biztosítási elemei 13. oldal
11. A rendezvényt megelőző időszakban elvégzendő feladatok 14. oldal
12. A rendezvény ideje alatt elvégzendő feladatok 14. oldal
13. Záró rendelkezések 14. oldal
Mellékletek:
Lecsót a keceléből Hagyományőrző Fesztivál Zsámbok
(programtervezet)
2015. Augusztus 8. szombat
8.00 Zenés ébresztő: Zsámboki Mazsorett csoport
10.00 Fesztiválmegnyitó (galambröptetés)
Köszöntőt mond: Holló Ilona polgármester
10.30 Lecsófőző verseny
10.30 Gödöllő Környéki Regionális Turisztikai
Egyesület szakmai programja (Bajza Lenke Ált. Iskola Aula)
10.30-11.00 Templomi hangverseny a Római Katolikus Templomban
11.00 Templomi tárlatvezetés
11.30-17.30 Magor Magyarjai: Népi és történelmi Játékok kavalkádja (salakpálya)
11.00-11.30 Offela Sándor Hagyományőrző Népi együttes Tápiószecső
Turai Őszirózsás nyugdíjasklub
11.40-12.40 Jó ebédhez szól a Nóta: Miklóssy Józseffel (Cselényi díjas) és Somogyi Erikával.
Közreműködik: Oláh Kálmán prímás és társai 100 tagú cigányzenekar tagjai
13.00-15.30 “Bajnóczi András” öregfiúk futball emléktorna (sportpálya)
13.15-13.30 Legszebb konyhakertek eredményhirdetés
13.30-14.00 Legízletesebb lecsó – eredményhirdetés
14.00 Zumba bemutató
14.20 Zsámboki Mazsorett csoport előadása
15.00 Zsámbok Kacó Napközi Otthonos Óvoda néptánc bemutató
15.30 Hagyományőrzők és néptánc együttesek:
- Isaszeg Csata néptáncegyüttes
- Zsámboki Új Gyöngyösbokrétások
- Zsámboki Asszonykórus
17.30-19.00 Színdarab a Zsámboki Teátrum előadásában (nagyterem)
18.00- 19.00 Önvédelmi bemutató Magyar Közelharc- Kézitusa Szövetség (salakpálya)
18.45 Emléktorna díjátadó
19.00- 19.30 Fellép: Kocsis Tibor
20.30-22.00 Sztárvendég: a Bergendy Szalonzenekar
22.00 Tűzijáték
Kísérő programok
- Népi kismesterségek bemutatója (Tájház)
◦ lángossütés
◦ csigatészta készítés
◦ hímzés – fékető készítés
◦ agyagozás,
◦ szövés
- Népi kismesterségek vására
- „Régi Idők” mesterségek utcája: hentes, vályogtégla-verő, kosárfonó, borbély, szövő, fafaragó, kovács, mosó-vasalónő. suszter, méhész, pék, asztalos, borász
- Falumúzeumi tárlatvezetés
- Népi lakóház bemutatása (Zsámbok, Nagydiófa u. 33.)
- Paprika kiállítás
- Kiállítás a Népiegyüttes 80 éves múltjáról
- Hennafestés, arcfestés
- Helyi művészek és helyi amatőr alkotók kiállítása
- Vadászati kiállítás az Idősek Otthona épületében
- Galambkiállítás
- Reflexológia-masszázs
- Biokultúra termékkiállítás
- Veterán motorok kiállítása (Galga Moped Klub)
- A fesztivál időpontjában a településen Electro autóbusz közlekedik
A szervezők a műsorváltoztatás jogát fenntartják!
A TERV CÉLJA
A 13. Lecsót a keceléből fesztivál biztonságos megrendezése (előkészítés, programok megtartása).
A biztonsági stratégia
A biztosítási terv védelmi stratégiája arra épül, hogy nagy tömeg egyidejű jelenlétének idejére - amely akár viszonylag rövid ideig tartó, akár több napos rendezvények esetén folyamatosan fennáll -, meg kell szervezni a rendezvény védelmét a közönség odaérkezésétől a távozásig. A feladatot úgy kell szervezni, hogy minden előre számítható rendkívüli helyzetet a lehető legrövidebb időn belül megfelelő beavatkozás kövessen a mindenoldalú biztonság fenntartása, illetve helyreállítása érdekében. Ehhez elengedhetetlen a biztosítás időszakában minden, a területen bekövetkező, a normálistól eltérő történésről a lehető leghamarabb az információ megszerzése, a helyzet értékelése, a megfelelő válaszreagálás kiváltása. Ugyanez a követelmény a rendezvénytől független, előre nem látható, de a rendezvény alatt bekövetkezhető – ezzel a rendezvényen résztvevők biztonságára káros hatást gyakorló – természeti, technikai katasztrófák kezelésével kapcsolatban is. Ezekkel, mint lehetséges veszélyforrásokkal szintén mindenképpen számolni kell.
A biztosítás szerkezete
A biztosítás Holló Ilona polgármester, mint felelős vezető irányítása alatt valósul meg. A helyszínen a biztosítást a rendőrség a polgárőrséggel együttműködve végzi. Rendkívüli helyzetben a biztonsági őrök a biztosítás vezetőjének alárendeltségében, az ő közvetlen utasításai alapján látják el feladatukat. A helyszínen egészségügyi biztosítás működik a rendezvény ideje alatt, mely feladatot a megkötött szerződés értelmében az AMBUCAR Mentőszolgálat Kft. látja el. Az 5/2006. (XI.07.) EüM rendelet a mentésről, előírásainak megfelelően a rendezvényen az előírt számú eszköz és személyzet van jelen. Az egyéb beavatkozók állomáshelyükön tartózkodnak és a felelős vezető által leadott riasztást követően érkeznek a helyszínre. A kiérkezésük után a mentés, beavatkozás vezetését, irányítását átveszik, a hatályos jogszabályban előírtaknak megfelelően. A rendezvény felelős vezetője ekkortól együttműködik a kárhely vezetőjével.
A biztosításra vonatkozó jogszabályok
1949. évi XX. törvény A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA;
1999. évi LXIX. törvény a szabálysértésekről;
1994. évi XXXIV törvény a Rendőrségről;
1978. évi IV. törvény a Büntető Törvénykönyvről;
218/1999. Kormányrendelet az egyes szabálysértésekről.
Tömegrendezvény szervezését szabályozó jogszabályok:
1989. évi III. törvény a gyülekezési jogról;
1989. évi VII. törvény a sztrájkról;
2004. évi I. törvény a sportról;
54/2004. (III..31.) Kormányrendelet a sportrendezvények biztonságáról;
15/1990. (V.14.) BM rendelet a rendezvények rendjének biztosításával kapcsolatos rendőri feladatokról.
23/2011. (III. 8.) Kormányrendelet, a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről;
Biztosítással összefüggő jogszabályok:
2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól;
155/2003. (X. 1.) Kormányrendelet a polgári célú pirotechnikai tevékenységek felügyeletéről;
142/1999. (IX.8.) Kormányrendelet a tűzszerészeti mentesítési feladatok ellátásáról;
3/1995. (III.1.) BM rendelet a Rendőrség Szolgálati Szabályzatáról;
9/2008. (II. 22.) ÖTM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzat kiadásáról;
5/2006. (11.7.) EüM rendelet a mentésről.
A katasztrófavédelemmel összefüggő jogszabályok:
1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről;
1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről;
60/1997. (IV. 18.) Kormányrendelet az óvóhelyi védelem, az egyéni védőeszköz-ellátás, a lakosság riasztása, valamint a kitelepítés és befogadás általános szabályairól
A felelős vezető feladatai
Feladata a biztonsági rendszer irányítása, felügyelete, szükség esetén hatáskörében a rendkívüli helyzetekre történő válaszreagálás kiváltása. Hatáskörét meghaladó esetekben javaslatot tesz, illetve aktivizálja, értesíti a szükséges közigazgatási és állami irányítói szintek vezetőit. Felkészül a kialakult helyzet és a tett intézkedések ismertetésére, a feladatok átadására a kijelölt illetékességgel, vagy hatáskörrel rendelkező vezető részére és a továbbiakban az ő utasításai szerint tevékenykedik. Felügyeli a rendezvény alatt a biztonsági őrök által folytatott rádiókommunikációt. Kapcsolatot tart (telefonon) a tűzoltóság, rendőrkapitányság, mentőszolgálat ügyeleteivel, szükség esetén riasztja őket.
Ajánlott tevékenységi sor veszélyhelyzet esetére
A felelős vezető részére
1./ Bárhol, bármilyen helyzetben, időpontban kapja az értesítést, meg kell győződnie a kialakult, vagy kialakulóban lévő veszélyhelyzet valódiságáról. Ettől természetesen eltekinthetünk, ha a káresemény bekövetkezése nyilvánvaló és gyakorlatilag a helyszínen vagyunk.
2./ Menjen - lehetőleg - olyan helyre (hivatal, egyéb középület, vagy éppen szabad terület), ahol a veszélyeztető hatás(ok) felől biztonságban van és az irányítói tevékenységhez szükséges feltételek biztosítottak
(hírösszeköttetés, tanácskozási lehetőség, információk feldolgozhatósága).
3./ Riassza azon közvetlen munkatársait, akikre adott esetben (szakértelmük, rátermettségük folytán) segítőként számíthat
4./ Riassza (értesítse) a saját hatáskörben elérhető és igénybeveendő személyeket, szerveket és szervezeteket - a kárelhárítás érdekében (akiket adott kárhelyzetben a 8. számú melléklet felsorol!)
5./ Beérkező munkatársaival tisztázza, pontosítsa a kialakult helyzetet és a legfontosabb teendőket.
6./ Adja ki az elsődleges intézkedéseket (hajtsa végre a riasztásokat!)
7./ Szervezze meg a kialakult helyzet (károk, kárterület) minél pontosabb felmérését, a helyzetről a folyamatos tájékoztatást.
8./ Gondoskodjon a vendégek minél részletesebb és tényszerű tájékoztatásáról, rendszeresen.
9./ A veszély elmúltával tegyünk meg mielőbb mindent a helyzet normalizálására.
A rendezvény helyszínének leírása
A rendezvény két fő helyszínen zajlik egyszerre.
Az egyik helyszín a József Attila Művelődési Ház és környéke, a másik helyszín a Lapu Istvánné Tájház. Programok zajlanak még a Szent Erzsébet templomban és a Bajza Lenke Általános Iskola tantermeiben és tornatermében.
Várható létszám az elmúlt évek tapasztalatai alapján, összességében tekintve, körülbelül 800 - 900 fő.
A József Attila Művelődési Ház udvarának hátsó részén kerül felállításra a nagyszínpad, a rendezvény sátor, az öltöző sátor, átellenben a büfé és a vendég sátor.
Az udvar József Attila út felé eső részén a fesztivál napján lecsófőző verseny kerül megszervezésre várhatóan 25-30 főző hellyel.
A színpadot Stefán Szabolcs egyéni vállalkozó biztosítja, gondoskodik felállításáról és biztonságos működtetéséről.
Kapcsolattartó: Bajdikné Bálint Mária,
A lehetséges kockázatok és leírásuk
1. alkalmi bűnözők feltűnése,
2. az azonnali veszélyhelyzeti beavatkozás időbeli elhúzódása, késése,
3. kedvezőtlen tömeghatások /pl. pánik/,
4. váratlan időjárási anomáliák,
5. kommunikációs és információs zavarok /téves információk, rémhírek, információhiány/
6. balesetek, rosszullétek,
7. esetleges tüzek szokásosnál nagyobb száma,
8. köztisztasági, higiéniai, közellátás szűk kapacitásai
1. alkalmi bűnözők feltűnése:
Ilyen jeleket tapasztalva kérjük a rendőrség segítségét.
2. Az azonnali veszélyhelyzeti beavatkozás időbeli elhúzódása, késése:
Ez a kockázati elem nem áll fenn, illetve elhanyagolható.
3. kedvezőtlen tömeghatások /pl. pánik/:
Veszély kialakulása esetén az emberek között a pánik elkerülhetetlen.
Az emberi agy a veszély elkerülése érdekében automatikusan próbál védekezni: hirtelen megnő az idegrendszernek az alapizgalmi szintje, és ennek következményeként egyszerűen a legtöbb ember képtelen arra, hogy gondolkozzon, racionálisan felmérje a helyzetet. Ezt hívják egyszerűen “idegrendszeri korlát”-nak. Az agy tehát blokkolja a gondolkodást, „vészhelyzet” üzemmódra kapcsol és csak az ösztönök működnek: pánik van, tehát menekülni kell. Éppen úgy, mint az állatoknál. Az állatvilágban is az nyer és az éli túl, aki gondolkodás nélkül azonnal reagál.
Amikor a tömeg egy emberként ismeri fel, hogy életveszélyes helyzet alakult ki, mindenki gondolkodás nélkül a legegyszerűbb megoldást választja: azt csinálja, amit a többiek.
Az emberek meggyorsítják lépteiket. Ilyenkor a gyors haladás következtében egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és megkezdődik a lökdösődés.
A haladás koordinálatlanná válik, különösen ha szűk kijáraton próbálnak átmenni. A kijáratoknál dugulások és tömörülések keletkeznek. Az összepréselődött emberek tömege hatalmas erőt fejt ki. Az egyén ilyenkor úgy látja, hogy a többi ember jelenléte egyenesen akadályozója a menekülésének, ezért a velük való együttműködés helyett inkább a versenyt választja a reakció formájaként, s a tét saját életének mentése. A menekülés egyre kilátástalanabb, mivel a sérült, földre zuhanó emberek további akadályt képeznek. Az emberek hajlanak a közelükben lévők utánzására. A megvadult, vak tömeg gyakorta észre sem veszi, hogy van másik kijárat, amelyen könnyen elmenekülhetnének.
Elsődleges vezetői intézkedések:
Mielőtt még kitörne a hanyatt-homlok menekülés, egy nagyon pontos, nagyon rövid, nagyon egyszerű instrukcióval kell megmondani, vagy megmutatni, hogy merre lehet biztonságosan elhagyni a helyszínt. A polgárőrök és a szervezők folyamatos tájékoztatással segítik a rendezvény helyszínének elhagyását.
Fontos a "Lassan járj, tovább érsz" mondás gyakorlati alkalmazása. Ha normális léptekkel haladnak az emberek, könnyebben és biztonságosabban elhagyhatják a helyszínt, mintha rohannának.
Maradjunk nyugodtak, higgadtak! Vigyázzunk társainkra!
Ha sérült embert látunk, vigyük védett helyre. Nyugtassuk meg, öntsünk belé erőt! Minél hamarabb értesítsük a mentőket.
A kommunikáció, az emberek állandó informálása a menekítés során a legfontosabb. Higgadtan, nyugodtan és folyamatosan kommunikáljunk.
4. Váratlan időjárási anomáliák, szélviharok, felhőszakadások:
A Kárpát-medence meteorológiai sajátosságaiból adódóan hazánkban rendkívül változó a széljárás. Az uralkodó észak-északnyugati szelek mellett 24 órán belül gyakorlatilag bármilyen irányú szél előfordulhat.
Ugyanakkor ritka a valóban viharos erejű szél.
Nagyobb időjárási frontok betörésekor, markáns időváltozásokkor, zivatarok idején fordulnak elő 60-80 km/ó-nál nagyobb szélsebességek, amelyeket viharként, 90-120 km/ó orkánként regisztrálnak.
Máig ismeretlen okokból - igaz ugyan kis gyakorisággal - kialakulhatnak kis forgószelek is, ezek azonban hazánkban csak rövid ideig és kis területen fejtik ki romboló hatásukat. Ezek a tornádók. Hazánkra ezek a forgószelek nem általánosan jellemzőek, viszont az elmúlt évek megfigyelései alapján számuk növekedést mutat. Évente 2-5 tornádót figyelnek meg hazánkban, jellemzően a nyári időszakban.
Özönvíz szerű eső:
Elsősorban nyári időszakban fordul elő, gyakran viharos szél kíséretében, viszonylag kis területen. Ritkább az országos eső, mely esetenként több napig is tarthat, kisebb vízmennyiség lehullásával. Általában a 15-50 mm csapadék egy órán belüli lehullásakor beszélünk özönvíz szerű esőről. A felhőszakadás inkább a települések sűrűbben beépített, városias negyedeiben idéz elő károkat, a külterületeken kisebbek a károk.
A várható károsító hatások és a teendő intézkedések:
- Épületek megrongálódnak. Elsősorban a tetőfedések, tetőszerkezetek, de betörhetnek a nyílászárók is, statikailag gyengébb épületszerkezetek leomolhatnak.
- Fák nagyobb ágai letörnek, egész fák kidőlhetnek, ezáltal útakadályok keletkeznek, illetve a szabadban tartózkodók sérüléseit okozhatják.
- Közművezetéket károsít. A Föld felszíne feletti közművezetékek (elektromos, távbeszélő, TV-kábel, stb. ) tartószerkezeteit kidöntheti, illetve másodlagosan
károsodhatnak (pl.: letört ágaktól)
- Mozgó, közlekedő járműveket (elsősorban közútról) letérít, elsodor, károsodik a szállítmány, ettől másodlagos károk keletkezhetnek.
- Antennákat, antennatartó szerkezeteket ledönt, ezáltal híradási, informatikai kapcsolatok bénulhatnak.
- Szabadban tárolt készleteket fizikailag károsít.
Várható közvetett károk:
(A közvetett károk jóval súlyosabbak - általában - a közvetlen károknál)
- A megrongált épületekben lévő emberek, illetve anyagi javak sérülnek, károsodnak.
- Az elsodort tárgyak, stb. embereket, illetve anyagi javakat veszélyeztetnek, sérülések, rongálódások következhetnek be. Elektromos, távbeszélő, stb. vezetékeket leszakítanak, ilyen módon a közműszolgáltatások kiesnek. Szerencsétlen esetekben közvetlen áramütés történhet.
- A kieső közmű- (elsősorban elektromos áram) szolgáltatás miatt súlyos gazdasági veszteségek, esetleg további szerencsétlenségek következhetnek be.
- Az elsodort járművek sérült szállítmánya környezeti károkat, esetleg mérgezéseket, tüzeket, robbanásokat okozhat.
Elsődlegesen riasztandó, illetve értesítendő:
- tűzoltók,
- mentők;
- közigazgatási szervek (érintett település hivatali apparátusa, szomszéd
települések);
- polgári védelem, katasztrófavédelem helyi, illetve területi szervei (ügyeletük útján);
- rendőrség
- áramszolgáltató ill. távbeszélő társaságok;
Amennyiben a riasztás és a bekövetkezés között elegendő idő áll rendelkezésre, azonnal meg kell szakítani a rendezvényt és meg kell kérni az ott tartózkodókat, hogy mielőbb térjenek haza, vagy vonuljanak biztonságos helyre.
A felhőszakadás következtében várható közvetlen károk:
- Föld alatt vezetett közművezetékek elárasztás miatt meghibásodhatnak, áramütés veszélye
- A nem megfelelően karbantartott belvíz elvezető árkokban összegyűlő víz kisebb műtárgyakat (hidakat, átereszeket) rongálhat meg.
Várható közvetett károk:
- A kisebb átmérőjű csatornarendszerből szennyvíz kerül a mélyebben fekvő területekre, fertőzötté válik adott terület.
- A beázott közművezetékek miatt kieső szolgáltatás súlyos egyéb károkat okozhat.
- A felhőszakadás következtében rossz látási és útviszonyok tömeges közlekedési baleseteket okozhatnak.
Az azonnali intézkedések megegyeznek a szélviharoknál ismertetettekkel.
5. kommunikációs és információs zavarok /téves információk, rémhírek, információhiány/
A rendezvény előkészítése során törekedni kell a szükséges információk közlésére. Ezt alapvetően a 23/2011. (III.8.) számú Kormányrendelet előírásai alapján, a nyilvános hozzáférhetőséggel kell biztosítani.
Közvetlen információ közlésre a helyszín hangosító berendezése szolgál.
Rendkívüli helyzetben, a vendégek folyamatos tájékoztatása, a kimenekítés ugyancsak ezen a rendszeren hajtandó végre!
6. balesetek, rosszullétek:
A rendezvény biztosításában részt vevő mentőszolgálat igénybevétele.
7. esetleges tüzek szokásosnál nagyobb száma:
A rendezvény helyszínt körülvevő épített infrastruktúrából következően a valószínűsége minimális.
8. köztisztasági, higiéniai, közellátás szűk kapacitásai:
Kockázati tényezőként elhanyagolható. A fesztivál területén a várható létszámnak megfelelő számú mobil illemhely és ivóvíz vételezésre alkalmas hely kerül felállításra
A rendezvények biztosítási elemei:
1. Rendőri és bűnügyi biztosítás: közvetlen helyszíni biztosítás.
2. Vízi mentési és légi mentő biztosítás: közvetlen helyszíni biztosítás nincs.
3. Katasztrófavédelmi, Polgári védelmi biztosítás. közvetlen helyszíni biztosítás nincs.
4. Tűzvédelmi és műszaki biztosítás: közvetlen helyszíni biztosítás nincs.
5. Egészségügyi biztosítás: Az 5/2006. (11.7.) EüM rendelet a mentésről, alapján valósul meg.
Kapcsolattartó: Sós Tiborné
Biztosítás: AMBUCAR Mentőszolgálat Kft.
6. Logisztikai biztosítás: közvetlen helyszíni biztosítás nincs.
7. Kritikus infrastruktúra biztosítás ( közművek ): közvetlen helyszíni biztosítás nincs.
8. Polgárőr biztosítás: A rendőrséggel együttműködnek a közrend és közbiztonság fenntartásában, vészhelyzet esetén a személy és vagyon mentésében.
A fentiek alapján, a felelős vezető a rendkívüli helyzetek bekövetkezése, vagy közvetlen veszélye esetén riasztja a beavatkozókat, vagy közvetlenül felelősségi körében megszakítja a rendezvényt, és elrendeli a kimenekítést. Erre kizárólag a kijelölt felelős vezető jogosult.
A rendezvényt megelőző időszakban elvégzendő feladatok:
A felelős vezető meggyőződik a rendőrség és a polgárőrség feladatismeretéről, szükség esetén eligazítja őket. A felelős vezető a biztonsági terv egy példányát köteles magánál tartani a rendezvény helyszínére való megérkezésétől, az onnan való távozásáig. Köteles teljes egészében ismerni a biztonsági tervet.
A felelő vezető a biztonsági terv egy-egy másolatát köteles átadni a biztonsági rendszerben közreműködő feleknek, mint rendőrség, AMBUCAR Mentőszolgálat Kft., polgárőr egyesület.
A rendezvény ideje alatt elvégzendő feladatok:
A hangosításon keresztül értesíti a vendégeket a rendezvény leállításáról a kialakult, vagy várható veszélyeztetésről és felszólítja őket a távozásra.
Folyamatosan felhívja a vendégek figyelmét a nyugodt viselkedésre.
Végrehajtja a hivatásos beavatkozó szervezetek riasztását.
A beérkező riasztott szervezet vezetőjét tájékoztatja a kialakult helyzetről, az addig történtekről, a riasztott szervezetekről, majd a továbbiakban a szervezet jelen lévő vezetőjének utasításai szerint jár el.
Az esetlegesen kiérkező médiákat a saját működési rendjében érvényes szabályozók alapján tájékoztatja. Ezt a jogkörét a kiérkező hivatásos beavatkozó szervezet vezetője korlátozhatja, megtilthatja, a rendkívüli helyzet körülményei vonatkozásában. A helyszínen mindenki köteles a kárhely-parancsnok utasításai szerint tevékenykedni. A kárhely-parancsnok személye a rendvédelmi és beavatkozó szervezetek együttműködési rendszerében szabályozott.
Záró rendelkezések:
A biztonsági terv kizárólag a 13. Lecsót a keceléből hagyományőrző fesztiválra érvényes!
A tervet az érintettekkel meg kell ismertetni. Nyilvános hozzáférhetőségét, a 23/2011. (III.8.) számú Kormányrendelet előírásai alapján kell biztosítani.
A terv hatálybalépése: 2015. 08.08.